Szczegółowe warunki składania reklamacji określa regulamin.

Możesz skorzystać z naszego wzoru formularza reklamacji, ale Twoja reklamacja będzie skuteczna i zostanie rozpoznana niezależnie od tego czy skorzystasz z tego formularza.

Obowiązki sprzedawcy:

  • Sprzedawca powinien odpowiedzieć na Twoją reklamację w terminie czternastu (14) dni od jej otrzymania, a brak odpowiedzi jest równoznaczny z uznaniem reklamacji za zasadną;
  • Sprzedawca ma obowiązek zwrotu ceny przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji i na ten sam rachunek bankowy.

Twoje obowiązki:

  • Składając reklamacje powinieneś zawrzeć w niej swoje dane, dane identyfikujące zawartą ze sprzedawcą umowę (np.: kopia faktury lub paragonu) oraz określić przedmiot reklamacji, a także Twoje oczekiwania co do sposobu jej załatwienia przez sprzedawcę;
  • powinieneś współdziałać ze sprzedawcą, tak aby załatwienie reklamacji odbyło się możliwie sprawnie i szybko;
  • Sprzedawca może Cię poprosić o udostępnienie mu reklamowanego towaru;
  • Jeżeli Twoja reklamacja okaże się być uzasadniona to masz prawo do naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.

Twoje uprawnienia:

  • Odpowiedź na reklamacje otrzymasz w takiej samej formie w jakiej ją złożyłeś;
  • W przypadku sporu ze Sprzedawcą możesz zwrócić się o mediację lub pomoc prawną w szczególności do:
    • Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r.
      o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 184);
    • Inspekcji Handlowej w trybie określonym ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.);

WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI

________________________

(Miejscowość i data)

________________________
(Imię i nazwisko Klienta Konsumenta)

________________________

(Adres Klienta Konsumenta)

_________________

E-mail: _________

REKLAMACJA KLIENTA KONSUMENTA

Ja/My(*) niniejszym składam/składamy(*) reklamację do Umowy Sprzedaży z dnia ___________ numer  ___________ dotyczącą następujących Produktów:

  1. _________________
  2. _________________
  3. _________________
  4. _________________
  5. _________________

Produkt/Produkty(*) jest/są(*) niezgodny/niezgodne(*) z umową, gdyż:

Oczekuję, że Sprzedawca uwzględni reklamację poprzez:

________________________

(Podpis Klienta Konsumenta**)

 (*) Niepotrzebne skreślić.

(**) Wymagany jedynie przy formularzu składanym za pośrednictwem

poczty tradycyjnej